På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy

Jag förstår

IT-supportspecialist

IT-supportspecialist

EC Utbildning

IT-supportspecialist

Teknisk utveckling kräver specialistkompetens - Bli IT-supportspecialist!

Arbete med service och support till datoranvändare sker inom de flesta branscher och den ständigt pågående digitaliseringen med alltmer komplexa tjänster och system skapar ett starkt behov av denna kompetens. Det råder i dagsläget stor brist på utbildad personal inom området och företagen har svårt att rekrytera personer med rätt kompetensnivå. Som utbildad IT-supportspecialist går du med andra ord en ljus framtid till mötes!

Unik utbildning framtagen med och för företag
Utbildningen IT-supportspecialist är framtagen tillsammans med företag som ser ett stort anställningsbehov av specialister inom IT-support. Detta innebär att du kan vara säker på att du får de kunskaper som krävs av en IT-supportspecialist och som branschen verkligen frågar efter. Utbildningen är unik i sitt slag och ger dig kompetens för att arbeta med ärendehantering och rådgivning samt felsökning, problemlösning och utveckling av IT-miljöer. Du får erfarenhet av aktuella ramverk för IT-tjänster och processhantering såsom ITIL och du får möjlighet att träna upp din kommunikativa och pedagogiska sida med hjälp av utbildningens kurs inom kommunikation och kundbemötande.

Arbetsplatsförlagda studier
En tredjedel av utbildningen är förlagd ute på en arbetsplats, så kallad LIA (Lärande i Arbete). Under denna period har du möjlighet att redan under utbildningstiden bekanta dig med och utvecklas i din kommande yrkesroll. Det ger dig både den praktiska förståelse och erfarenhet som företagen är ute efter och du får möjlighet att knyta viktiga branschkontakter. Du har därmed ett rejält försprång när det sen är dags att söka arbete.

Vem är du som söker utbildningen IT-supportspecialist?
Utbildningen vänder sig till dig som är tekniskt intresserad och som trivs med att hjälpa andra människor. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya situationer, är lösningsorienterad, pedagogisk och tålmodig.

Vad blir du efter utbildningen?
Företagen är i akut behov av personer med kompetens för att arbeta med IT-support och du kommer ha goda karriärmöjligheter efter examen. Utbildningen ger dig möjlighet att arbeta med supportärenden inom IT på avancerad nivå, antingen som en extern eller intern supportfunktion inom privat eller offentlig sektor, i yrkesroller som IT-supportspecialist, systemtekniker, helpdesktekniker 2nd line, IT Service Desk Agent eller IT Service Manager.

Kontakt
Josefin Larsson, Utbildningsledare
010-142 12 20

300 YH-poäng

Start *

Påbörjad

Påbörjad

Slut

2018-12-21

2019-12-20

Studietakt

100%

Branscher

Data & IT

* Dubbelkolla gärna datum med anordnaren

ANSÖKAN ÄR STÄNGD

EC Utbildning

Laddar...