På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy

Jag förstår

Film

CRM-konsult

CRM-konsult

Nackademin

CRM-konsult

Customer Relationship Management, CRM, är inte bara en programvara, utan snarare en hel affärsfilosofi. Syftet är att lägga fokus på och ge bästa möjliga service till de kunder man redan har, snarare än att lägga tid och energi på att försöka skaffa nya. Tanken är att nöjda kunder som verkligen får vad de vill ha är lojala, och i sin tur attraherar nya kunder till företaget. Det ger förstås en lönsam win-win-situation för alla parter.

Karriär och löneutveckling
Att behovet på CRM-konsulter är stort råder det ingen tvekan om. Karriärmöjligheterna och löneutvecklingen inom ett par år efter examen är stor. Ingångslönen om du har ingen eller liten erfarenhet sedan tidigare ligger i snitt på runt 28 500 kr. Redan inom ett par år kan du få utökat ansvar och med det, även högre lön. En erfaren CRM-konsult tjänar mellan 35 000 – 40 000 kr. Kanske går du sedan vidare som projektledare inom IT med en medianlön på 43 000 kr? Eller så går du vidare som IT-management konsult med en medellön på  46 000 kr. 

Varför CRM?
CRM handlar om relationsmarknadsföring med värderingar och strategier av både mänskliga handlingar och informationsteknologi. Det omfattar hela arbetsprocessen från administration och organisering av kunderna, till support och affärssystem för IT-stöd. Relevant kunddata samlas in, analyseras och görs tillgängligt för alla delar av företaget, för att kunna möta kundernas individuella behov. Det ger ett ökat värde för företaget, och CRM ses numera som ett av de viktigaste verktygen för framgång i den konkurrensinriktade företagsvärlden.

Utbildningen
Efter avslutad utbildning ska du ha kompetensen att arbeta som CRM-konsult, självständigt och/eller i en arbetsgrupp.
 Du ska ha god kundförståelse och fungera tillsammans med kollegor, kunder och leverantörer för att långsiktigt kunna leverera tjänster som skapar nöjda kunder.

Du ska också ha kunskap om hur du arbetar fram en strategi för din egna kontinuerliga kompetensutveckling i en snabbt föränderlig bransch.

Yrkesroller efter avslutad utbildning

  • CRM-konsult
  • CRM-utvecklare
  • CRM-Lösningsarkitekt
  • Affärskonsult.

400 YH-poäng

Start *

Påbörjad

Slut

2019-05-24

Studietakt

100%

* Dubbelkolla gärna datum med anordnaren

ANSÖKAN ÄR STÄNGD

Nackademin

Laddar...