Digital Marketing / Growth Manager bild

Digital Marketing / Growth Manager

I takt med den digitala utvecklingen blir vikten av att skapa och analysera digitala kampanjer, aktiviteter och kanaler allt viktigare för alla typer av företag och organisationer. Därför har en Digital Marketing/Growth Manager en nyckelroll inom marknadsföring, analys och strategi och är specialiserad på att förstå de digitala kanalerna, samordna dessa för både extern och intern kommunikation samt utforska möjligheter inom digitala affärer.

Utbildningen ger dig kompetens för att självständigt arbeta som Digital Marketing/Growth Manager i syfte att främja din egen fortsatta lärandeprocess och följa områdets utveckling i takt med att samhället digitaliseras.

Yrkesroller efter utbildningen

En Digital marketing/growth manager har en central roll inom marknadskommunikation, analys- och strategi och är specialiserad på att förstå de digitala kanalerna och medierna. I takt med att den digitala utvecklingen går framåt, blir vikten av att skapa och analysera strategiska kampanjer, aktiviteter och kanaler allt viktigare för både PR-, Reklam- och mediebyråer, kommersiella företag och myndigheter.

Efter utbildningen kan du välja att arbeta på ett företag, på en byrå eller som frilansande konsult med eget företag som till exempel:

  • Digital affärsutvecklare
  • Digital koordinator
  • Digital Marketing/Growth manager
  • Digital Planner
  • Digital Specialist

Utbildningen

Efter avslutad utbildning kommer din kompetens att vara central för ett varumärkes digitala närvaro. Du har en stor förståelse och ett intresse av samtliga digitala kanaler och hur de samspelar och påverkar ett företags varumärke, dess marknadsföring, kommunikation och digitala utveckling.

Förutom att arbeta som Digital Marketing/Growth Manager möjliggör utbildningen yrkesbanor som:
SEO/SEM specialist
Digital planner
Digital koordinator
Digital affärsutvecklare

Läs mer om utbildningen här!