På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy

Jag förstår

Film

Digital Strateg

Digital Strateg

Nackademin

Digital Strateg

I takt med den digitala utvecklingen blir vikten av att skapa och analysera digitala kampanjer, aktiviteter och kanaler allt viktigare. Hur ska man arbeta för att skapa sig en egen position på marknaden och sticka ut ur bruset? Vilka är de senaste trenderna på marknaden och vilken teknik är lämplig att använda? Som utbildad digital strateg kan du arbeta som anställd på en byrå, på ett företags marknadsavdelning eller som konsult.

Som digital strateg kommer det att vara viktigt för dig att kunna avgöra vilka tekniska alternativ och trender som passar företagets verksamhet och därmed ger störst affärsnytta. Du kommer att bli en nyckelperson som utvecklar ditt företags eller dina kunders varumärke och implementerar strategier där slutkundens relation och interaktion med varumärket i digitala medier står i fokus.

Utbildningen
Efter avslutad utbildning kommer din kompetens att vara central för ett varumärkes digitala närvaro. Du har en stor förståelse och ett intresse av samtliga digitala kanaler och hur de samspelar och påverkar ett företags marknadsföring och kommunikation.

I ditt arbete som digital strateg kommer du att utveckla, ta fram och förankra digitala strategier. Du är den kreativa problemlösaren som både engagerat kan leda människor i arbete och även omsätta tankar till konkret innehåll via text, bild och tal. Förutom att arbeta som digital strateg möjliggör utbildningen yrkesbanor som digital marknadsförare, konsult inom digitala medier och Digital planner.

På Nackademin kommer du att arbeta nära den digitala branschen. Vi varvar föreläsningar med teori och praktiskt arbete – allt för att du som student ska få de bästa förutsättningarna och kontakterna för ditt framtida yrkesliv.

En tredjedels praktik på ett företag i i branschen
En tredjedel av utbildningen är förlagd på en verklig arbetsplats genom en LIA-praktik. Där får du under erfaren handledning omsätta teori i praktisk övning för att utveckla, fördjupa och befästa dina lärdomar till kunskap. Där har du också chansen att skaffa värdefulla kontakter och lära känna branschen på ett djupare plan.

På Nackademin har vi en unik närhet till anställande företag och du får en mycket relevant kunskap, eftersom näringslivet medverkar i utbildningens innehåll, upplägg och lärande. Genom LIA- praktiken är Nackademin också en självklar rekryteringsbas och våra studenter har gott rykte i branschen.

Yrkesroller efter avslutad utbildning:
Efter utbildningen kan du välja att arbeta på ett företag, på en byrå eller som frilansande konsult med eget företag som till exempel:

  • Digital strateg
  • Webbstrateg
  • Digital kommunikatör
  • Digital marknadsförare
  • Konsult inom digitala medier/kanaler
  • Digital planner

300 YH-poäng

Start *

Påbörjad

2018-08-24

Slut

2019-01-04

2020-01-03

Studietakt

100%

* Dubbelkolla gärna datum med anordnaren

ANSÖKAN ÄR STÄNGD

Nackademin

Laddar...