På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy

Jag förstår

Film

Marknadskommunikatör inom Sociala Medier

Marknadskommunikatör inom Sociala Medier

Nackademin

Marknadskommunikatör inom Sociala Medier

Vill du lära dig att sticka ut bland 400 miljoner med bara 140 tecken?

Idag är sociala medier en av företagens viktigaste kommunikationskanaler. De är ständigt närvarande, oftast bara ett tryck bort med mobilen. Det sätter krav på hur kanalerna används och är utformade vilket idag är avgörande för bilden företagen förmedlar. Information och budskap sprids snabbt, vilket öppnar för stora möjligheter om mediet används på rätt vis.

Som Marknadskommunikatör inom Sociala Medier kommer du att använda och utveckla din kreativa sida genom att arbeta strategiskt med text, bild, ljud och film i sociala medier. Allt fler företag har förstått effekten av att kommunicera genom sociala medier. Mediabruset blir allt mer påtagligt och vikten av direktkommunikation med mottagaren har blivit livsavgörande för många företag. Sociala medier är redan idag en stor marknadsföringskanal, vilket ökar kraven på kunskaper i hur kommunikationen inom sociala media ska utformas.

Utbildningen 
Under utbildningen får du de grunder och de verktyg som krävs för att bli en slipad kommunikatör på Twitter, Facebook, Linkedin och bloggar. Fokus är också på sammankopplingen med olika affärssystem till sociala medier och blir en viktig kugge i framtagandet av marknads- och kommunikationsplaner.

Du kommer att lära dig behärska verktyg och applikationer som krävs för att kommunicera både värdeskapande och varumärkesbyggande genom sociala medier. Du får en nödvändig grund för att kunna bemöta kritik på nätet, bedöma vilka kanaler som ger mest effekt, arbeta långsiktigt och strategiskt. 

Sociala medier är en viktig marknadsföringskanal!
I takt med den digitala utvecklingen ökar också användningen av sociala medier markant. Facebook har idag 728 miljoner dagliga användare, vi twittrar fler än 400 miljoner tweets per dag och chefer från de 500 största företagen i världen finns på Linkedin. Sociala medier har blivit en viktig marknadsföringskanal vilket ökar behovet av kompetens i hur kommunikationen inom sociala medier ska utformas. En marknadskommunikatör inom Sociala Medier har många vägar att välja mellan! Tidigare studenter som har läst den här utbildningen har gjort LIA-praktik hos företag som DDB, Nyheter 24, Social Media Lab, Spontano, Nöjesguiden, Renée Voltaire och Sweden Music Group.

Yrkesroller efter avslutad utbildning:

  • Efter utbildningen kan du antingen att arbeta på ett företag, en kommunikationsbyrå eller en PR-byrå.
  • Social media-kommunikatör
  • Social media-ansvarig/Social Media Manager 
  • Community Manager
  • Marknadskommunikatör inom sociala medier 

Utbildningens innehåll

  • Introduktion till sociala medier 10 Yh-poäng 
  • Sociala mediers roll I digital närvaro 15 Yh-poäng
  • Affärs- och organisationskunskap för markandskommunikatörer 15 Yh-poäng
  • Analys och rapport 20 Yh-poäng
  • Användbarhet och grafisk kommunikation 20 Yh-poäng
  • Krishantering i sociala medier 15 Yh-poäng
  • LIA 1 40 Yh-poäng
  • LIA 2 60 Yh-poäng
  • Annonsering och konvertering 25 Yh-poäng
  • Projektledning 10 Yh-poäng
  • Kommunikation i sociala medier 60 Yh-poäng
  • Examensarbete 20 Yh-poäng

310 YH-poäng

Start *

Påbörjad

Slut

2020-01-03

Studietakt

100%

* Dubbelkolla gärna datum med anordnaren

ANSÖKAN ÄR STÄNGD

Nackademin

Laddar...

JAG VILL HA MER INFORMATION

Vill du ha mer information om en utbildning? Här kan du kontakta utbildningsanordnaren om Marknadskommunikatör inom Sociala Medier på Nackademin .