På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy

Jag förstår

Film

Marknadskommunikatör inom Sociala Medier

Marknadskommunikatör inom Sociala Medier

Nackademin

Marknadskommunikatör inom Sociala Medier

Idag är sociala medier en av företagens viktigaste kommunikationskanaler. De är ständigt närvarande, oftast bara ett tryck bort med mobilen och hur de används och är utformade är avgörande för bilden de förmedlar. Information och budskap sprids snabbt, vilket öppnar för stora möjligheter om mediet används på rätt vis.

Som Marknadskommunikatör inom Sociala Medier kommer du att använda och utveckla din kreativa sida genom att arbeta strategiskt med text, bild, ljud och film i digitala kanaler. Allt fler företag har förstått effekten av att kommunicera genom sociala medier. Mediabruset blir allt mer påtagligt och vikten av direktkommunikation med mottagaren har blivit livsavgörande för många företag. Sociala medier är redan idag en stor marknadsföringskanal, vilket ökar kraven på kunskapen i hur kommunikationen inom sociala media ska utformas.

Utbildningen
Under utbildningen ges du de grunder och den verktygslåda du behöver för att bli en slipad kommunikatör bland Twitterkonton, Facebooksidor, Linkedin och bloggar. Fokus kommer också att ligga på hur du kopplar olika affärssystem till sociala medier och hur du därmed blir en viktig spelare i framtagandet av marknads- och kommunikationsplaner. Du lär dig behärska de verktyg och applikationer som krävs för att kommunicera både värdeskapande och varumärkesbyggande genom sociala medier. Du får en nödvändig grund för att kunna bemöta kritik på nätet, bedöma vilka kanaler som ger mest effekt, arbeta långsiktigt och strategiskt samt hantera CMS.

En tredjedel av utbildningen är förlagd på en verklig arbetsplats genom en LIA-praktik. Där får du under erfaren handledning omsätta teori i praktisk övning för att utveckla, fördjupa och befästa dina lärdomar till kunskap. Där har du också chansen att skaffa värdefulla kontakter och lära känna branschen på ett djupare plan.

Nackademin har vi en unik närhet till anställande företag och du får en mycket relevant kunskap, eftersom näringslivet medverkar i utbildningens innehåll, upplägg och lärande. Genom LIA- praktiken så är Nackademin också en självklar rekryteringsbas, och våra studenter har gott rykte i branschen.

Sociala medier är en viktig marknadsföringskanal!
I takt med den digitala utvecklingen ökar också användningen av sociala medier markant. Facebook har idag 728 miljoner dagliga användare, vi twittrar fler än 400 miljoner tweets per dag och chefer från de 500 största företagen i världen finns på Linkedin. Sociala medier har blivit en viktig marknadsföringskanal vilket ökar behovet av kompetens i hur kommunikationen inom sociala medier ska utformas. En marknadskommunikatör inom Sociala Medier har många vägar att välja mellan!

Yrkesroller efter avslutad utbildning:

Efter utbildningen kan du välja att arbeta på ett företag, en kommunikationsbyrå eller en PR-byrå.

  • Marknadskommunikatör inom sociala medier
  • Social media-ansvarig/Social Media Manager
  • Community Manager
  • Social media-redaktör
  • Social media-kommunikatör

310 YH-poäng

Start *

Påbörjad

Påbörjad

Slut

2019-02-28

2020-01-03

Studietakt

100%

* Dubbelkolla gärna datum med anordnaren

ANSÖKAN ÄR STÄNGD

Nackademin

Laddar...