DevOps Engineer

Dataingenjörer har kunskaper i datateknik och kan därför arbeta som programmerare, systemutvecklare, systemadministratörer och IT-konsulter. Läs mer på framtid.se

Framtid.se websida

Tips på andra utbildningar som kanske passar

Systemutvecklare.NET

Newton Kompetensutveckling

.NET är Microsofts plattform som växt sig stor i Sverige och är i ständig utveckling och det är den främsta inom systemutveckling. Newtons utbildning Systemutvecklare .NET är inriktad mot programvarubaserade och molnbaserade applikationer.

Systemutvecklare. NET är en utbildning som bland annat lär dig olika verktyg för att kunna skapa mobilapplikationer samt program för företag och spel. IT-branschen hungrar efter kompetent arbetskraft vilket gör rollen som .NET-utvecklare mycket efterfrågad. En utbildning inom systemutveckling banar väg för säkra karriärmöjligheter – med kunskaper inom .NET finns en värld av möjligheter.

Utbildningen ger dig goda chanser till ett välbetalt jobb som systemutvecklare och en lyckad karriär inom IT-branschen.

Genom vårt nära samarbete med framstående branschföretag, är utbildningen utformad efter kompetenskraven som företag idag efterfrågar.

LIA
I utbildningen ingår två praktikperioder där du får värdefull praktisk erfarenhet och möjligheten att själv knyta viktiga kontakter som kan vara betydelsefulla för dig när du inleder din karriär som .NET-utvecklare efter avslutad utbildning.

Särskilda förkunskaper för vår utbildning Systemutvecklare .NET

  • Lägst betyget E i Matematik 2 (A, B eller C) eller betyget Godkänd i Matematik B, eller motsvarande
  • Lägst betyget E i Engelska 6/B eller betyget Godkänd i Engelska B, eller motsvarande
  • Lägst betyget E i Programmering 1 eller betyget Godkänd i Programmering A, eller motsvarande

Saknar du behörighet i programmering?
Vi erbjuder en preparandkurs som motsvarar de särskilda förkunskapskraven inom programmering 1. Endast de som söker till Newtons utbildning till systemutvecklare (.NET) kan få tillgång till kursen.

Utbildningsstart
2024-08-12
2026-08-01
Utbildningsslut
2026-07-09
2028-07-15
Studietakt
100%
YH poäng
400 YH-poäng (ca. 2.0 år)
Ansökan öppnar
Öppen för ansökan
Ansökan stänger
2024-05-02
Branscher
Data & IT

Futuregames Speldesigner - Stockholm

Changemaker Educations AB

BECOME A GAME DESIGNER AT FUTUREGAMES

Turn Your Love for Games into Your Dream Profession!
No matter if your passion lies in level design, gameplay design, system design, scripting, narrative design, quality assurance, or game production management, this program will equip you with the skills and hands-on experience needed to break into the industry with credibility.

ADDRESSING INDUSTRY DEMANDS - OUR GAME DEVELOPMENT SPECIALIZATIONS
In the new version of these educations, students will pick between one of two possible areas of specialization in the fourth semester of their education allowing them to prepare even better for their 30 weeks of internship (LIA). New courses have been designed to support these specialized roles and each class will divide into two groups to accommodate this. There is still plenty of scope in the education for you to develop your own individual talent and professional skills but by dividing the class we will be able to even better support you in your future career.

SPECIALIZATION SEMESTER
In the new version of these educations, students will pick between one of two possible areas of specialization in the fourth semester of their education allowing them to prepare even better for their 30 weeks of internship (LIA). New courses have been designed to support these specialized roles and each class will divide into two groups to accommodate this. There is still plenty of scope in the education for you to develop your own individual talent and professional skills but by dividing the class we will be able to even better support you in your future career.

30 WEEKS OF INTERNSHIP (LIA)
As part of our program, you'll embark on LIA (Lärande i Arbete), commonly known as an internship. This hands-on internship component plays a vital role in enhancing your learning and equipping you with the practical work experience needed to shape the VFX experiences of today and tomorrow.

Beyond honing your skills, your internship also opens doors to expanding your professional network, forging valuable relationships with potential future employers during your education.

YOUR CAREER
Examples of titles and professional roles for you after graduation include:

  • Game Designer
  • Level Designer
  • Gameplay Designer
  • Narrative Design
  • Technical Designer
Utbildningsstart
2024-08-01
2025-08-01
Utbildningsslut
2027-06-30
2028-06-30
Studietakt
100%
YH poäng
550 YH-poäng (ca. 2.8 år)
Ansökan öppnar
Öppen för ansökan
Ansökan stänger
2024-05-02
Branscher
Data & IT
Kultur, media, design

Livesändningsspecialist

Xenter Yrkeshögskola

Var med där det händer! Att jobba med TV inom sport och underhållning är spännande. Du kan bli fotograf, grafiker, bildmixer eller sändningsproducent. Du arbetar som egen företagare åt flera produktionsbolag i TV-branschen.

Spännande uppdrag
Att kunna medverka till en riktigt bra livesändning handlar mycket om att befinna sig där det händer, när det händer, och att vara väl förberedd. Jobbet, oavsett vilken roll du har, innebär många resor och arbete kvällar och helger, både i studiomiljöer och ute på fältet på olika typer av anläggningar för sport, event och underhållning. Det finns ett stort behov av kunniga livesändare, oavsett vilken yrkesroll du väljer. Du kommer att jobba som egen företagare åt flera av branschens företag.

Utrustning med branschstandard
Vårt samarbete med branschens alla olika aktörer, till exempel NEP Sweden, HD Resources Sweden, Bonnier Broadcasting/TV4, SVT/UR, Kanal 75 och Expressen TV, gör att utbildningsmomenten i vår utbildning inom tv-produktion alltid är aktuella. Dessutom får du rätt kompetens och ett viktigt kontaktnät. Xenter har egen HD-studio med Sony kamerakedjor med BING-station, bildmixer, Studer Vista 1 ljudbord och Chyron Hego-grafik där de studerande gör egna produktioner. Du jobbar också med AVID Media Composer, EVS och branschriktiga ENG-kameror i alla övningar och den senaste tekniken för Fly Pack-sändningar (små OB-sändningar).

Nära kontakt med branschen
I utbildningen medverkar erfarna bildproducenter, liveredigerare, kameramän, TOM- och BING-personal och sändningsproducenter. I utbildningens övningar möter du oftast någon från TV-branschen varje vecka. Du får också ta aktiv del av arbetet ”on location” genom de studiebesök och utbildningsinsatser vi har ute på företagen. Under sammanlagt 24 veckors praktik, lärande i arbete (LIA), fördelat på två perioder, kommer du att få möjlighet att prova på jobbet i en verklig miljö.

Redo för uppdrag
Du kommer att få grundläggande färdigheter och kunskaper om de olika yrkesrollerna i live-TV-branschen. När du tagit examen kan du till exempel arbeta som kamera-operatör, bildmixare, BING (bildingenjör), TOM (Technical Operational Manager), sändningsproducent, ljudtekniker och grafiker. Du utbildas kort och gott till att kunna ta frilansuppdrag direkt efter examen. Är du en person som gillar att vara med där det händer, är stresstålig och vill hålla i många saker samtidigt? Då är utbildningen Livesändningsspecialist rätt för dig.

Efter utbildningen kan du arbeta i någon av rollerna som:

  • Sändningsproducent
  • Kameraman
  • Grafikoperatör
  • Redigerare
  • EVS-operatör
  • Bildmixer
  • Bildingenjör (Bing)
  • OB-assistent

Efter utbildningen har du kompetenser för att:

  • Arbeta med livesändning i studio, "on location" i OB-buss* och med Fly Pack
  • Arbeta i funktioner som kamera, liveredigering/EVS, Bing, bildmixer, OB-assistent och grafikoperatör
  • Utföra liveredigering i verktygen Avid Media Composer och EVS och ha metoder för highlights-redigering både tekniskt och innehållsmässigt
  • Manövrera en kamera i olika positioner vid en flerkamerasändning
  • Arbeta med ENG-kamera, ljus, ljud och redigering vid intervju samt kortare reportage
  • Hantera elsäkerhet och ergonomi för att undvika skador i samband med arbete
  • Livesändningsspecialistens arbetsmetoder och principer för problemlösning
  • Utifrån frilansarbetet kunna sköta och administrera ditt eget företag

Kontakt:
Roberth Oldstam
Utbildningsledare
076-115 01 11

Utbildningsstart
2024-08-26
2025-08-01
2026-08-01
Utbildningsslut
2026-01-02
2027-01-08
2028-01-07
Studietakt
100%
YH poäng
300 YH-poäng (ca. 1.5 år)
Ansökan öppnar
Öppen för ansökan
Ansökan stänger
2024-05-13
Branscher
Kultur, media, design
Journalistik & information
Data & IT

IT-projektledare

JENSEN yrkeshögskola

Bli IT-projektledare på 1,5 år! Det finns en stor efterfrågan på arbetsmarknaden och i din framtida roll kommer du kunna leda nationella och internationella projekt inom IT med fokus på ett agilt och entreprenöriellt förhållningssätt och enligt PRINCE2s projektmetodik.

Är du en ansvarstagande och person med intresse för människor och en grundläggande trygghet i dig själv? Är du strukturerad och noggrann? Tycker du att teknik är spännande? Då passar den här utbildningen dig!

Med tanke på hur snabbt den tekniska utvecklingen går behöver du vara nyfiken på vad som händer och intresserad av att lära dig mer.  Det är ett plus om du har en teknisk bakgrund, annars kan du ta igen det om du verkligen är intresserad och motiverad.

Den här utbildningen ger dig verktygen för att bli en bra projektledare. Du får lära dig både traditionella och agila projektmetoder och -leveransformer och får en bred bas att stå på för att kunna leda IT-projekt. Du får också en grundläggande förståelse för olika tekniker inom mjukvaruutveckling som du och ditt team senare kommer att arbeta med.

Efter examen kommer du dessutom att ha fått över 20 veckors arbetslivserfarenhet genom den LIA som är en del av utbildningen.

IT-branschen är oerhört stor. Numera går dock utvecklingen mer och mer från att IT varit en separat bransch till att vara en del av alla verksamheter. I princip alla företag har behov av IT på någon nivå, och alla verksamheter blir mer och mer digitaliserade. Som IT-projektledare är du länken mellan utvecklarna och beställarna. Du ser till att det som kunden vill ha blir verklighet samtidigt som du hjälper kunden att göra rätt val.

Det här blir du
Med den här utbildningen blir du en IT-projektledare inom mjukvaruutveckling. Du får kompetens att leda många olika sorters spännande projekt inom allt från utveckling av mobilappar till större system för till exempel bilindustrin. Beroende på vem du är och var du väljer att arbeta kan du bli allt från en viktig kugge i ett större projekt på ett storföretag till den som leder och ansvarar för både stort till smått i en mindre organisation. 

Det här får du arbeta med
IT-branschen är oerhört stor. Numera går dock utvecklingen mer och mer från att IT varit en separat bransch till att vara en del av alla verksamheter. I princip alla företag har behov av IT på någon nivå, och alla verksamheter blir mer och mer digitaliserade. Och så fort något IT-relaterat behöver skapas behövs en IT-projektledare. Som IT-projektledare är du länken mellan utvecklarna och beställarna. Du ser till att det som kunden vill ha blir verklighet samtidigt som du hjälper kunden till att göra rätt val.

Ansökningskrav: Eng 6/B
1-års arbetslivserfarenhet inom teknik eller ledning

Har du frågor om utbildningen eller ansökan?
Välkommen att kontakta oss!
info@jensenyh.se
08 450 22 00

Utbildningsstart
2024-08-19
Utbildningsslut
2025-12-19
Studietakt
100%
YH poäng
300 YH-poäng (ca. 1.5 år)
Ansökan öppnar
Öppen för ansökan
Ansökan stänger
2024-04-14
Branscher
Data & IT
Ekonomi, admin, sälj
Teknik & tillverkning

Fullstack-utvecklare

Företagsuniversitetet AB Yrkeshögskolan (Yh)

Välkommen till en utbildning som förbereder dig inför en karriär som:

  • Fullstack-utvecklare
  • Backend-utvecklare
  • Frontend-utvecklare
  • Dataprogrammerare
  • IT-konsult
  • IT-utvecklare

Utbildningen är kostnadsfri och berättigar till studiemedel från CSN

”Min 75%-iga fullstack-webbutvecklingsutbildning är som en balanserad melodi – tillräckligt intensiv för att inspirera kreativitet och tillräckligt flexibel för att harmonisera med andra livsaspekter.”

"Jag valde Företagsuniversitetets utbildning då den är på plats och på 75% gör att jag kan ha studierna som huvudfokus men samtidigt hinna jobba en del vid sidan av."
 

KURSBESKRIVNING

Introduktion till IT 20 yh-poäng

Vi använder IT-system dagligen i vardagslivet i form av webbsidor och datorprogram. Med tiden har dessa system utvecklats till att vara användarvänliga och enkla att hantera. Trots denna enkelhet så är ett IT-system en samling av många olika delar och tekniker där komplexiteten göms under ytan.

Med både teoretisk och praktisk insikt får den studerande kunskaper inom IT och datavetenskap, genom teman såsom datalogiskt tänkande, datasäkerhet, algoritmer, mjuk- och hårdvara, internet, AI och data. Under kursen får den studerande en helhetsbild av hur ett ITsystem är uppbyggt, där fokuset kommer ligga på grundläggande kunskaper för hur ett IT-projekt utvecklas.

De studerande kommer att ingå i grupper för att diskutera informationsteknologins roll i dagens samhälle, hur den tillämpas, vad hållbar utveckling innebär inom informationsteknologi samt etiska och juridiska aspekter på informationsteknologi.

Affärsmannaskap 20yh-poäng

Kursen fokuserar på att utveckla kunskaper inom organisationslära, strategi, ledning och marknadsföring där fokus är att utveckla en helhetssyn i affärer. Fokuset ligger på att utveckla den studerandes affärsmannaskap, förståelse för hur olika organisationer ser ut och arbetar, olika ledarskapsstilar, principer kring effektiv kommunikation. Med både teoretisk och praktisk insikt får den studerande djupare insikt i sin framtida roll som konsult/utvecklare i det stora hela där den studerande förväntas reflektera på frågeställningar såsom:

  • Vad är organisationens mål och vision?
  • Vad är målet med projektet?
  • Vad är min roll i det stora hela?
  • Vad förväntas i olika roller?
  • Hur fungerar effektiv kommunikation?
  • Konsult vs anställd 

Att jobba agilt 20yh-poäng
Det agila arbetssättet lyfts ofta fram som ett vinnande och bra koncept för IT-projekt att arbeta utifrån. Ordet agilt kommer från engelskan och betyder lättrörlig, vilket är just vad ett agilt arbetssätt är. Med hjälp av ett agilt arbetssätt kan man snabbt hantera förändringar och ställa om, detta med hjälp av att man arbetar kontinuerligt med delleveranser under kortare intervaller. Vilket i sin tur leder till att minimering av risker och osäkerheter blir en naturlig del i arbetet. Dessa egenskaper gör att det agila arbetssättet passar väldigt bra i en IT-värld som just kännetecknas av snabba förändringar.

Nedanstående ämnen är huvudfokus för kursen:

  • vad innebär det att jobba agilt
  • rollerna som finns inom det agila arbetssättet
  • skillnaden mellan olika agila arbetsmetoder
  • fördelarna och nackdelarna med att välja agila arbetsmetoder i förhållande till Vattenfall-metoden

Backend utveckling I Java 30yh-poäng
Java är ett av de mest använda programmeringsspråken på serversidan (Backend). Användningsområden varierar mellan mobilapplikationer och datorprogram till tunga robotar.

Den här kursen kommer fördjupa den studerandes kunskaper och färdigheter inom backend-utveckling med Java.

Nedanstående ämnen är huvudfokus för kursen:

  • skapa ett Java-projekt
  • använda Spring och Spring Boot
  • skapa Rest APIer
  • skriva enhetstester
  • skapa en bra projektstruktur i Java och följa de rekommenderade designmönster
  • förstå workers och deras användning
  • event streaming (Kafka)

Kursen kommer avslutas med ett grupprojekt i Java, där de studerande redovisar sina inlärda kunskaper.

Backend-utveckling NodeJs 30yh-poäng
NodeJs är ett JavaScriptbibliotek som tillåter backendutveckling i JavaScript och är den perfekta lösningen för att bygga skalbara och högpresterande webbapplikationer. Prestandan uppnås genom sin asynkrona, icke-blockerande programmeringsmodell. Både klienten och servern kan framgångsrikt använda samma språk eftersom NodeJs kör Javascript på serversidan.

Den här kursen kommer fördjupa den studerandes kunskaper och färdigheter inom backend-utveckling med NodeJs.

Nedanstående ämnen är huvudfokus för kursen:

  • NodeJs grunder
  • skapa ett NodeJs projekt med NPM
  • skapa Rest APIer med expressJs
  • skapa en bra NodeJs projektstruktur
  • använda de mest användbara biblioteken
  • datastreaming
  • skriva enhetstester

Kursen kommer avslutas med ett grupprojekt i NodeJs, där de studerande redovisar sina inlärda kunskaper.

Databaser 20yh-poäng
Databaser är en strukturerad metod för att lagra data i form av tabeller. De används för att på ett effektivt sätt spara, bevara, hämta och skicka datan. Det finns två huvud klassificeringar av databaser, relationsdatabaser (SQL) och icke-relationella databaser(NoSQL). Dessa två typer uppfyller samma syfte men har olika användningsområden. Där valet av en typ beror till stor del på tre olika aspekter: datastrukturen, typen av data som ska lagras och lagringsmetoden.

Kursen kommer ha två olika delar, en teoretisk och en praktisk. Under den första delen kommer kursen att gå igenom:

  • skillnaden mellan relationsdatabaser SQL och ickerelationella databaser NoSQL
  • design och implementation av relationsdatabaser
  • design och implementation av icke-relationella databaser
  • databasmodellering

I den andra delen kommer de studerande att designa och skapa två olika databaser, en SQL och en NoSQL.

Examensarbete 30yh-poäng
Syftet med examensarbetet är att den studerande ska sammankoppla, fördjupa och utveckla sina kunskaper och färdigheter inom området fullstack-utveckling som behandlats i tidigare genomförda kurser under utbildningen.

Målet är att den studerande skall genomföra ett utvecklingsprojekt som ska innehålla/vara applicerbart på utbildningens kursmål. Inom ramen för examensarbetet kan den studerande inrikta sig på utveckling utifrån tekniska verktyg, plattformar och ramverk eller utveckling som kommersiellt verktyg med färdigheter i teknisk utveckling som grund och förståelse för projektleverans och marknadsvillkor. Resultatet ska levereras i form av projektdokumentation och en slutrapport

Frontend Ramverk/Bibliotek (React, Angular) 30yh-poäng
Den snabba utvecklingen inom webbprogrammering har skapat ett behov av modernare och enklare sätt att utveckla webben. Vilket i sig har lett till utvecklingen av många olika Javascript ramverk/bibliotek. De två största ramverk/bibliotek för gränssnittsutveckling är React och Angular som utvecklats av Facebook och Google. Dessa ramverk har förenklat utvecklingen och förbättrat prestandan för webbapplikationer.

Under den här kursen kommer den studerande att introduceras till React och Angular, hur de fungerar under ytan och skillnaden mellan dessa två ramverk/bibliotek.

Den studerande kommer behöva redovisa sin förståelse genom att bygga ett projekt i både React och Angular, samt även kunna argumentera för den valda projektstrukturen och kunna redovisa skillnaden på ett ramverk och ett bibliotek.

HTML och CSS 30yh-poäng
Den här kursen ger kunskap om de verktyg och den teknik som behövs för att utveckla moderna webbplatser som lever upp till dagens standard. Fokuset kommer att ligga på HyperText Markup Language (HTML) och Cascading style Sheets (CSS). HTML är ett standardiserat språk som tillämpas för att definiera struktur av text, medier och inbyggda objekt för webbsidor och e-post. CSS är ett kompletterande språk till HTML som används för att styla HTML element.

Den teoretiska delen av kursen kommer dels att fokusera på semantiskt korrekt uppmärkning av HTML-sidor och tillhörande stilmallar för att ange sidornas utseende. Men också på hur man applicerar designen på HTML-elementen och skapande av responsiva sidor, dvs sidor som anpassar sitt utseende beroende på skärmstorlek.

Kursen kommer att avslutas med ett individuellt projekt där varje studerande kommer att få redovisa sitt arbete.

JavaScript Avancerat 30yh-poäng
Den här kursen kommer fördjupa den studerandes kunskaper och färdigheter inom JavaScript. Här kommer de introduceras till avancerade ämnen inom Javascript för att kunna bygga komplexa funktioner.

Nedanstående ämnen är huvudfokus för kursen:

  • Asynkron programmering (promises, callbacks, async/await)
  • Koppla webbapplikationen till en backend tjänst genom Rest API
  • Olika HTTP metoder och när ska de användas
  • Closures och deras användning
  • Att använda populära JavaScript bibliotek, och kunna läsa och förstå deras dokumentation
  • Förstå JavaScript event loop

Kursen kommer avslutas med ett grupprojekt där de studerande redovisar de inlärda kunskaperna.

JavaScript grundkurs 30yh-poäng
JavaScript är grunden för all funktionalitet på webbsidor men har på senare år blivit ett stort språk inom backend-utveckling. Den kan användas för att hantera funktionaliteten på webben, att trigga olika event, hantera data som skickas från servern via APIer och manipulera data som visas på webbsidan. Men även för att hantera datan systemet och lagra den i en databas.

Kursen kommer att ha två olika delmoment. En teoretisk del där den studerande kommer att få lära sig de grundläggande koncepten för programmering där vissa delar kommer att vara JavaScriptspecifika.

Nedanstående ämnen är huvudfokus för kursen:

  • Datatyper
  • Ecmascript
  • Reguljära uttryck
  • Grundläggande datastrukturer
  • Objektorienterad programmering
  • Funktionell programmering.

Den andra delen är praktisk där de studerande kommer få chansen att applicera de kunskaper som har införskaffats under kursens gång. De studerande kommer att ingå i projektgrupper där de förväntas applicera de inlärda ämnena.

LIA 1 50yh-poäng
Kursens övergripande Syftet är att den studerande, genom praktiskt arbete med frontend-utveckling i ett projekt hos ett företag eller byråverksamhet, ska få kvalificerade kunskaper och arbetsmetoder för att kunna arbeta självständigt som en frontend-utvecklare. Målet är att den studerande ska omsätta och utveckla sina kunskaper och färdigheter i enlighet med de rutiner, praktiska förutsättningar och resurser som finns på företaget.

Under första LIA-perioden ska den studerande utföra tilldelade arbetsuppgifter i JavaScript/HTML/CSS inom ramen för frontend-utveckling under handledning. I kursen kan den studerande både göra sin LIA på nationella och internationella företag där både svenska och engelska är koncernspråket.

LIA 2 40yh-poäng
Kursens övergripande Syftet är att den studerande, genom praktiskt arbete med backend-utveckling/fullstack-utveckling i ett projekt hos ett företag eller byråverksamhet, ska få kvalificerade kunskaper och arbetsmetoder för att kunna arbeta självständigt som en backend-utvecklare/fullstackutvecklare.

Målet är att den studerande ska omsätta och utveckla sina kunskaper och färdigheter i enlighet med de rutiner, praktiska förutsättningar och resurser som finns på företaget.

Under andra LIA-perioden ska den studerande utföra tilldelade arbetsuppgifter i JavaScript/HTML/CSS inom ramen för backend-utveckling/fullstack-utveckling under handledning. I kursen kan den studerande både göra sin LIA på nationella och internationella företag där både svenska och engelska är koncernspråket.

Säker applikation livscykel 20yh-poäng
Applikationens livscykel består av flera olika moment som projektledning, kravhantering, mjukvaruutveckling, testning och kvalitetssäkring, driftsättning och underhåll. På senare år har dessa steg kombinerats för att korta ner livscykeln till en utvecklingsmetod kallad Devops.DevOps och agila utvecklingsmetoder har tillsammans möjliggjort för ett team att samarbeta mer effektivt i en organisation.

Kursens övergripande Syftet är att den studerande ska kunna förstå de olika faser som en applikation går igenom samt kunna skapa sig en djupare förståelse för vad varje del innebär. Den studerande kommer att få lära sig att använda och förstå utvecklingsmiljöerna sandbox, test, demo, stage och produktion. De kommer också att få förståelse för när varje specifik miljö bör användas.

Nedanstående ämnen är huvudfokus för kursen:

  • Versionshantering med Git som är ett populärt versionshanterings verktyg i dagens industri
  • Test och olika tillgängliga verktyg som finns till hjälp
  • Genomgång av OWASP Top 10, med konkreta exempel för varje sårbarhetstyp
  • HTTP och HTTPS
  • CORS
  • (CD) continuous delivery och hur kan man sätta upp en säker CD pipeline

Särskild behörighet:
För behörighet krävs lägst betyget E/3/G i följande gymnasiekurser: 

  • Svenska 2 eller Svenska som andraspråk 2
  • Engelska 6
  • Matematik 2
Utbildningsstart
2024-08-26
2025-08-01
Utbildningsslut
2026-12-31
2027-12-19
Studietakt
75%
YH poäng
400 YH-poäng (ca. 2.7 år)
Ansökan öppnar
Öppen för ansökan
Ansökan stänger
2024-05-21
Branscher
Data & IT