Logistik och transportledning
Logistiker som också kan ha andra yrkestitlar, exempelvis Supply Chain Manager, kan arbeta med att planera, styra och utforma ett företags material- och informationsflöden. Läs mer på framtid.se
Logistiker som också kan ha andra yrkestitlar, exempelvis Supply Chain Manager, kan arbeta med att planera, styra och utforma ett företags material- och informationsflöden. Läs mer på framtid.se
Den här utbildningen lär dig att omsätta idéer och koncept till nya affärsmöjligheter. Utöver goda kunskaper om besöksnäringen, ger utbildningen kunskaper i affärsutveckling, hållbar utveckling, projektledning, affärsekonomi samt utvecklar ditt sinne för affärsmannaskap.
Utbildningen Konceptutvecklare Event & Besöksnäring ger dig kompetens att ansvara för planering, genomförande och utvärdering av koncept- och produktutveckling för fysiska och digitala koncept.
Efter utbildningen kan du jobba med kvalificerade arbetsuppgifter inom försäljning, marknadsarbete och eventproduktion. Utöver goda kunskaper om besöksnäringen, ger utbildningen kunskaper i affärsutveckling, hållbar utveckling, projektledning, affärsekonomi samt utvecklar ditt sinne för affärsmannaskap.
Efter utbildningen kan du jobba som:
Utbildningen International Account Manager är en kvalificerad säljutbildning som utvecklar ditt affärsmannaskap med inriktning mot exportförsäljning och ekonomi.
Utbildningen passar dig som har förmågan att bygga förtroende, har god social förmåga och ett personligt driv som får dig att vilja förändra och påverka. Vi lär dig att driva affärsmässiga säljprocesser utifrån kraven på kundvärde och lönsamhet och ger dig specialiserade kunskaper i bland annat försäljning, ekonomi och juridik.
Utbildningen International Account Manager ger dig kompetens inom exportförsäljning, ekonomi, affärsmannaskap, internationell handel och logistik samt projektledning - en profil som gör dig mycket attraktiv i yrkesrollen.
Efter utbildningen kan du arbeta som expelvis:
Ta nästa kliv i karriären och jobba med kundrelationer och affärsutveckling!
Jobbar du idag med försäljning och är redo för en ny utmaning? Som Key Account Manager (KAM) är det din uppgift att bygga goda, långsiktiga och lönsamma relationer till företagets nyckelkunder. Rollen innebär även att hitta nya utvecklingsmöjligheter, både för ditt företag och dina kunder.
Om utbildningen
Målsättningen med utbildningen Key Account Manager är att du efter avslutad utbildning ska kunna utveckla relationen till företagets viktigaste kunder i en operativ roll. Därutöver ska du ha slipat din organisatoriska, strategiska och analytiska förmåga med avseende på kvalificerad nyckelkundsbearbetning. Du får breda kunskaper inom strategisk försäljning, t.ex. affärsjuridik, avtal, ekonomi och finansiell planering. Under utbildningen lär du dig även hur du stärker ett företags position på marknaden genom till exempel behovsanalys, strategisk marknadsföring och omvärldsanalys.
Utbildningen vänder sig till dig som arbetat några år inom B2B-försäljning och vill komplettera med en gedigen utbildning. Du är en kommunikativ person som har sinne för affärer och god förmåga att bygga långsiktiga relationer. Du är skicklig på att föra diskussioner och förhandlingar samtidigt som du är smidig vid hanteringen av komplexa situationer.
Utbildningen ges på distans med fysiska träffar i Göteborg alternativt i Stockholm. Ett fåtal träffar har obligatorisk närvaro, på grund av examinerande muntliga redovisningar i vissa kurser. Utbildningen genomförs också på halvfart, vilket betyder att du läser ett års utbildning under två år. I och med detta upplägg har du goda möjligheter att arbeta vid sidan av studierna.
Efter examen kan du arbeta som exempelvis:
______________________________________
Har du eventuella frågor om utbildningen? Då är du varmt välkommen att kika in på vår hemsida. Där hittar du kontaktuppgifter till våra utbildningsledare som gärna besvarar alla dina frågor.
Med vänliga hälsningar
/ Sälj & Marknadshögskolan
PRELIMINÄR START HÖSTEN 2024
Med en här utbildningen får du praktisk säljträning, förståelse för hur du kan nyttja digitala verktyg, hur du kan göra ekonomiskt strategiska val och att nå framgång genom att jobba i team.
Din yrkesroll handlar om att bygga relationer och skapa kundvärde, så den här utbildningen är perfekt för dig som vill interagera med människor och genomföra goda affärer för både företaget och kunden ur ett hållbart, strategiskt och ekonomiskt perspektiv!
Utbildningen är på cirka 2 år och bedrivs på heltid. Vår bas har vi i Textile Fashion Center i Borås. Kurserna är huvudsakligen på svenska, men fackuttryck och termer på engelska förekommer då engelska är det vedertagna branschspråket.
Arbetssätt och arbetsformer som används är föreläsningar, seminarier, workshops, självstudier, grupp- och individuella arbeten, helklass- och individuell undervisning och handledning.
Efter utbildningen kan du arbeta inom:
Behörig att söka är du som har grundläggande behörighet eller reell kompetens.
Programmet är 2-årigt och bedrivs på heltid. Vår bas i allt vi gör finns i Textile Fashion Center i Borås. Studier hos Nordiska Textilakademin är ett åtagande som innehåller hårt arbete och full satsning.
Inköparens arbete är mångsidigt och det krävs god känsla för mode och trender. Du får i utbildningen kunskaper i prisförhandling, att kvantifiera rätt och att förstå varans väg samt välja material, leverantör och produktionsland, dessa är de nyckelkompetenser som krävs för att göra en god affär. Du kommer under programmet att arbeta med verkliga uppdrag och kunder, detta ger dig en bred kompetens och hög anställningsbarhet.
För att få praktisk erfarenhet och för att utveckla och fördjupa dina specifika kompetenser är 1/4 av programmet arbetsplatsförlagd praktik/lärande i arbete (LIA).
Efter utbildningen kan du arbeta inom bland annat:
Behörig att söka är du som har grundläggande behörighet eller reell kompetens.