På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy
Jag förstår
Vill du jobba som inköpare och hjälpa företag göra kostnadseffektiva mer hållbara inköp? Utbildningen Inköp & Supply Management förbereder dig för yrkesrollen som inköpare.
Alla företag och offentliga arbetsgivare (kommuner, landsting, myndigheter) sysslar med inköp. I stora företag och organisationer sker det via hela inköpsavdelningar. I mindre verksamheter finns kanske bara några enstaka inköpare eller roller som kombinerar inköp med något annat.
Din roll som inköpare är att skapa struktur för hur inköpen ska ske för att undvika onödiga kostnader vid oplanerade köp. Inköp & Supply Management ger dig kompetens att arbeta som inköpare på operativ eller strategisk nivå. Dina första jobb kanske är inköpsassistent.
En operativ inköpares roll består främst av orderläggning, leveransbevakning, reklamationer och uppföljning. En strategisk inköpare arbetar med ett mer långsiktigt perspektiv. Det kan t ex vara att skapa en leverantörsportfölj med utvalda företag som lämpliga leverantörer utifrån aspekter som garantier, ledtider, produktionsmetoder och kvalitet.
Yrkesroller
Innehåll
TOTALT 425 yhp
Ansökan
Ansökan görs via NBI/Handelsakademin.se. Där finns mer information samt en länk till vårt web-baserade ansökningsverktyg "Yh-antagning". Du kan skapa en ansökan och komplettera senare.
Kontakt/Mer info
www.nbi-handelsakademin.se
100%
425 YH-poäng
Påbörjad
Påbörjad
2021-08-23
2022-08-22
2023-08-21
2021-06-12
2022-06-17
2023-06-30
2024-06-30
2025-06-30
2021-01-22
2021-05-16
* Dubbelkolla gärna datum med anordnaren