Management inom hotell och besöksnäringen - Stockholm

Det här är utbildningen för dig som siktar på en ledande roll inom hotell- och besöksnäringen.

Hos oss får du exakt den spetskompetens som branschen efterfrågar. Det här är vägen till en snabb karriär, har du tidigare erfarenheter från branschen går det ännu snabbare.

Branschen behöver engagerade och serviceinriktade medarbetare
Sverige som besöksland växer och fler och fler utländska besökare behöver boende och service. Det finns ca 2 000 hotell i Sverige och det byggs hela tiden fler. Under pandemin har trycket varit enormt under sommarhalvåret i Sverige.

Leda och motivera
Utbildningen fokuserar på ledarskap, kundrelationer samt försäljning och marknadsföring. Du får kunskaper som interkulturella relationer, hållbar utveckling och säkerhet. Du lär dig hur man leder och motiverar medarbetare i det dagliga arbetet samt budget- och värdegrundsarbete.

Praktikperioder (LIA)
Ungefär en tredjedel av studietiden gör du praktik på någon av företagen i branschen. Det ger dig möjlighet att utveckla din kompetens och skapa ett stort nätverk.

Exempel på yrkesroller efter utbildningen

  • Mellanchef inom hotell och besöksnäringen
  • Platsansvarig på mindre anläggning
  • Supervisor, Team Leader, Shift Leader, Service Manager

Med din ansökan ska du bifoga följande dokument:

  • Slutbetyg från gymnasium
  • Eventuella andra kompletteringar och tillägg