Ekonomi, administration och försäljning
Inom området ekonomi, administration och försäljning finns det mängder av olika yrken och arbetsuppgifter inom olika utbildningsnivåer. Mer avancerade arbeten inom ekonomi, t ex. civilekonom, kräver utbildning på högskola/universitet. Inom administration eller försäljning räcker det ofta med gymnasial utbildning eller en Yrkeshögskoleutbildning för att få arbete. För de flesta arbeten inom området ekonomi, administration och försäljning gäller att du bör vara noggrann och bra på att uttrycka dig i tal och skrift.
Detta är en unik säljutbildning, med fokus på hållbarhet, som ger dig en grundläggande kompetens inom miljö och klimatfrågor i kombination med grunderna i sälj och marknadsföring.
Efter utbildningen får du färdigheter/kunskaper/kompentenser inom b.la:
Efter utbildningen kan du arbeta som:
För att bli antagen till denna utbildning krävs Grundläggande behörighet för yrkeshögskolestudier samt följande förkunskaper eller motsvarande:
En utbildning för dig som vill utvecklas som butiksledare och är nyfiken på ny teknik.
Dagens och framtidens butik omfattar både fysisk och digital handel som samverkar. En butiksledare behöver förstå e-handels roll som ett komplement till den fysiska handeln. I utbildningen lär du dig om butiksledning för att kunna ansvara för försäljning, drift, butikens resultat och sätta kunden i fokus. Du utvecklas mot att bli en bra ledare, en duktig säljare och tänka resultatorienterat. Du lär dig om digitala butikskoncept för att knyta ihop den fysiska och digitala kundresan.
Efter utbildningen har du en strategisk och operativ kompetens att utveckla och förbättra den digitala butiksupplevelsen ur ett kundperspektiv.
Utbildningen ges på distans genom föreläsningar och handledning, eget arbete och/eller grupparbete. Föreläsningar, övningar, tentor och kursmaterial görs tillgängliga via lärplattformen Google Classroom.
Förkunskaper
Vår YH-utbildning till fastighetsförvaltare förbereder dig på bästa sätt för arbetet som fastighetsförvaltare. Det råder en stor efterfrågan på modern och nytänkande kompetens.
Arbetsuppgifterna som fastighetsförvaltare kan variera från ekonomiansvar till planering av fastighetens underhåll samt kommande reparationer. Det krävs god kunskap inom flera kompetensområden och med vår utbildning till fastighetsförvaltare förbereds du på bästa sätt för arbetet som fastighetsförvaltare.
Newtons YH-utbildning inom fastighetsförvaltning är utformad efter de kompetenskrav som företag idag efterfrågar och ger dig de teoretiska kunskaper som krävs samt möjligheten att omsätta dina kunskaper under tre praktikperioder.
Du får kombinera de teoretiska delarna med praktik, vilket ger dig ökad förståelse för de teoretiska delarna samt en gyllene chans att testa dina kunskaper i arbetslivet.
Att studera på yrkeshögskola ger både erfarenhet och kompetens – en ovärderlig kombination när du ska inleda din karriär inom fastighetsförvaltning.
Särskilda förkunskaper som krävs:
Vill du lära dig att använda digitala lösningar för att planera klimatsmart logistik? Då är Hermods utbildning till Internationell affärslogistiker med inriktning på hållbarhet och digitalisering något för dig!
I arbetet som affärslogistiker arbetar du med att planera, organisera och effektivisera logistiken hos företag och organisationer. Du genomför inköp, försäljning, förhandlingar, transporter och skeppning av varor till och från utlandet. Med denna utbildning får du kompetens att göra detta med ett miljövänligt förhållningssätt och med kunskap inom den senaste digitala tekniken.
Utbildningen bedrivs både på plats och som distansutbildning.
Varför välja utbildningen?
Logistik- och transportbranschen har blivit allt mer komplex med utmaningar vad gäller hållbara logistiklösningar samt miljövänliga och kostnadseffektiva transporter.
En ökad e-handel och produktion gör logistiker till en allt viktigare yrkesgrupp. Branschen är i behov av medarbetare som har kompetens att med digitala lösningar planera för ny logistik så klimatsmart som möjligt.
Vad kostar utbildningen?
Utbildningen är avgiftsfri och berättigar till studiestöd från CSN.
Ansökningsperioden öppnar efter besked om tilldelning i januari 2025
Utbildningen Technical Account Manager ger dig kompetens inom framtidens försäljning – där digitalisering och automatisering står i fokus. Din kunskap efter utbildningen är eftertraktad och du kommer att vara attraktiv inom en rad olika områden, exempelvis Försäljning B2B, Marknadsföring, Projektledning och Tekniska system. Genom utbildningens två gedigna praktikperioder kan du välja att inrikta din utbildning och kompetens inom ett visst område. Du kommer att behärska såväl försäljning av digitala tjänster/produkter som försäljning inom digitala miljöer.
Som Technical Account Manager är den digitala kompetensen lika viktigt som säljkompetensen. Detta yrke passar dig som är kommunikativ, nätverkande och strukturerad. Har du drivet och intresset, utbildar vi dig till framtidens tekniska säljare!